İŞ KAZASI VE MESLEK HASTALIKLARI BİLDİRİMİ
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince İş Kazası ve Meslek hastalıklarının kayıt ve bildiriminin yapılmasının yasal bir zorunluluk olduğu bilinmektedir. Yasal zorunlulukların yerine getirilmemesi durumunda cezai işlemler uygulanmaktadır.
İlimizde meydana gelecek İş Kazası ve Meslek Hastalıkları bildirimlerinin ivedilikle SGK otomasyon sistemi üzerinden Sosyal Güvenlik Kurumuna yapılması; ayrıca Merkez ilçede okul/kurumlar İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimine, ilçelerdeki okul/kurumlar ise İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri kanalı ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimine, ekte yer alan “İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirme Formu” doldurularak bildirilmesi gerekmektedir.